سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یافتن گرانترین جواهر دنیا در زباله ها!


یافتن گرانترین جواهر دنیا در زباله ها!


دختر فقیری اهل روستای مبوجی مایی در کنگو، هنگام بازی بیرون منزل عمویش در میان خرده سنگ ها و زباله ها، الماس “Incomparable” الماسی تخم مرغی شکل به وزن 81.4 گرم را پیدا کرد.

این زباله ها قانوناً متعلق به معدن الماس MIBA است که نزدیک منزل عموی این دختر قرار دارد. کارگران معدن فکر کرده بودند که این سنگ خیلی سنگین است و نمی تواند الماس باشد و ارزش اسکن کردن را ندارد، به همین دلیل آن را دور انداخته بودند.

وقتی عموی دختر سنگ را دید و به ارزش آن پی برد ان را به قیمتی نامعلوم به تاجر الماس فروخت.

تاجر مذکور آن را به گروهی از خریداران لبنانی که در کینشاسا کار می کردند فروخت. بعداً این الماس توسط جواهر سازی De Beers و سر فیلیپ اوپنهایمر در آنتورپ خریداری شد و بعد از آن هم الماس به کمپانی Zale مستقر در دالاس فروخته شد.

ارزش این الماس به صورت مرتب افزایش می یافت تا وقتیکه به صورت جلا یافته در بخش تاریخ طبیعی موزه اسمیت سونیان واشنگتن به نمایش گذاشته شد. Mouawad جواهرساز لوکس این گردنبند را ساخته و در نمایشگاه جواهرات سنگاپور به نمایش گذاشته است. جلا دادن سنگ اصلی حدود 4 سال طول کشید تا به شکل کنونی درآید.

گینس اعلام کرده است که این گردنبند گرانبهاترین گردنبند در سال 2013 است.

 



کوچکترین سالن تئاتر دنیا


کوچکترین سالن تئاتر دنیا


کوچکترین سالن تئاتر دنیا با گنجایش هشت نفر در شهر ویلاخ اتریش قرار داشته و به همین منظور در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.


علی دایی در مغازه شخصی اش


علی دایی در مغازه شخصی اش


حرکت عجیب عروس در مراسم عروسی  

یک عروس جوان اسکاتلندی با تراشیدن موهایش 1 ساعت بعد از مراسم رد و بدل شدن حلقه ها در روز ازدواجش باعث تعجب میهمانان شد.

این زن و شوهر جوان تصمیم گرفتند در روز مراسم ازدواج کار بزرگی انجام دهند. به همین دلیل قرار شد موهای سر عروس خانم توسط همسرش تراشیده شود و به نفع انجمن تحقیقات سرطان بریتانیا به فروش برسد. و بنابراین بعد از اتمام مراسم حلقه این زوج در مقابل چشمان متعجب 80 میهمان کار خود را آغاز کردند.

آنها میگویند از آنجا که بسیاری از افراد مورد علاقه خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند. عروس 31 ساله میگوید از 16 سالگی تصمیم داشته است این کار را انجام دهد و فکر کرده است که روز ازدواج میتواند این تصمیم را برای همیشه جاوادانه کند.

او اضافه میکند : وقتی تصمیم را با شوهرم در میان گذاشتم او مخالفتی نکرد اما گفت باید هنگام رد و بدل شدن حلقه ها مو داشته باشم . او گفت اگرچه موهای بلند مرا دوست دارد اما بدون مو نیز در نظر او زیبا هستم و مرا به این کار تشویق کرد.این زوج توانستند موهای عروس خانم را به قیمت 1300 پوند به فروش رسانده و مبلغ را به انجمن تحقیقات سرطان بریتانیا اهدا کنند.


گرانترین کفش جهان


گرانترین کفش جهان
گرانترین کفش جهان قیمتی در حدود 147 هزار یورو دارد. اما دلیل بالا بودن قیمت این کفش ، کار دست بودن و میزان طلا و جواهری است که برای تولید آن بکار رفته است. مسئولان شرکتی که این کفش در آن ساخته شده اعلام کرده اند کفش مذکور با دست ساخته شده و در آن از طلای خالص و 2200 قطعه الماس استفاده شده که مجموع وزن جواهرات بکار رفته در آن حدود 30 قیراط است.


اولین تمساح گوژپشت در دنیا


اولین تمساح گوژپشت در دنیا


مردم برزیل از مشاهده تمساح گوژپشتی که 3 متری به شدت شگفت زده شده اند به طوری که این تمساح به عنوان اولین تمساح گوژپشت جهان توصیف شده است. مطمئنا نمی توان تسماح ها را در زمره زیباترین موجودات طبیعت دانست اما این تمساح بینوا با داشتن یک قوز روی پشت خود ظاهر بدتری پیدا کرده است.

این سوسمار تنها توسط پل گلدستاین عکاس حیات وحشت در تالابهای برزیل مشاهده شد. گمانه زنی کارشناسان برای توضیح علت این قوز از جراحت حین مبارزه یا نقص مادرزادی متنوع و مختلف است.


شفای زائر مسلمان نابینا درمدینه


شفای زائر مسلمان نابینا درمدینه


«فاطمه الماهی» زائر سالمند سودانی، در مسجد حضرت محمد (ص) واقع در شهر مدینه، دوباره قدرت بینایی خود را باز یافت.

وی مدت هفت سال بود که بینایی اش را از دست داده و با وجود جراحی های متعدد هرگز قادر به دست آوردن دوباره قدرت بینایی خود نشد.

وی گفت: گویی به من الهام شده بود که در حج امسال بینایی خود را دوباره به دست خواهم آورد. با ورود به کشور عربستان این نور امید در دلم افزون تر شد.

وی در ادامه می گوید: چندین روز در مسجد حضرت محمد (ص) ماندم و ساعت های طولانی در داخل مسجد برای شفای چشمانم دعا می خواندم. در گوشه ای از مسجد نشسته بودم که ناگهان پرده سیاهی که به مدت هفت سال جلوی چشمانم کشیده شده بود، به آرامی محو شد، و تصویر پسرم که رو برو من نشسته بود را به صورت کاملا واضح دیدم. این بانوی مسلمان سودانی به همین دلیل ساعات طولانی در مسجد پیامبر (ص) ماند و به درگاه خداوند دعا کرد.


کارتن خوابی که پادشاه نرم افزار شد


کارتن خوابی که پادشاه نرم افزار شد

کارتن خوابی که پادشاه نرم افزار شد


در آمریکا اخیرا اتفاق عجیبی رخ داده است یک مرد بی‌خانمان با بودجه‌ای 100 دلاری و 60 روز آموزش دوره‌های جاوا به مدد هوش بالای خود موفق شد پروژه تولید اپلیکیشن‌های موبایل را راه‌اندازی کند.

لئو یک جوان سیاه پوست است که نه خانه و سرپناهی دارد و نه سرمایه‌ای. او امروز به لطف دوست جدیدش پاتریک کم کونلوگ از طریق یک لپ ارزان قیمت چنان شهرتی برای خودش به هم زده که تنها در شبکه اجتماعی فیس بوک، بیش از 30 هزار نفر فعالیت‌های او را تعقیب می‌کنند و تا کنون چندین رسانه معتبر در حوزه فناوری برای مصاحبه با او اقدام کرده‌اند.

"go green" نام پروژه جالب لئو است که هنوز ساخته نشده ولی کلی طرفدار برایش دست و پا کرده است. باید صبر کرد و دید این پروژه خیابانی چطور پیش خواهد رفت.


کشف یک پرنده باستانی دو دُم!


کشف یک پرنده باستانی دو دُم!


این پرنده-دایناسور باستانی ظاهراً دو دم داشته که یکی برای پرواز و دیگری برای خودنمایی بوده است. دیرین شناسان می گویند که پرنده مذکور، دومین پرنده قدیمی دنیا به نام Jeholornis است که 120 میلیون سال پیش در منطقه چین می زیسته است.

فسیل های این پرنده نشان می دهند که جثه آن به اندازه بوقلمون بوده و سه دندان کوچک در آرواره پایینی داشته است. چیزی که در مورد این پرنده جالب بوده، دم آن است که یکی به منظور پرواز و دیگری برای خودنمایی بوده، مانند طاووس های امروزی که پرهای رنگارنگ زیادی برای جذب جنس مخالف دارند.

از آنجائیکه معمولاً پرنده های نر هستند که بال و پر جالبی دارند، احتمال دارد که فقط یک جنس از این پرنده های باستانی چنین دمی داشته اند.

رستورانی با عجیب‌ترین مواد اولیه


رستورانی با عجیب‌ترین مواد اولیه


رستوران تازه تاسیس "راب اوگ استاب" که در کشور دانمارک آغاز به کار کرده است راهی عجیب را برای پخت غذاها در پیش گرفته است که شاید خیلی ها را به خود جذب نکند زیرا اگر کسی کمی روی غذا حساس باشد هرگز پا درون این رستوران نمی گذارد.


رستورانی با عجیب‌ترین مواد اولیه


 "سوفی سیل" که یکی از بازکنندگان این رستوران است در مورد نحوه طبخ غذا میگوید که آشپزهای این رستوران تنها مواد اولیه ای را در اختیار دارند که سوپرمارکت ها و مردم دور ریخته اند و به نوعی ته مانده خریدهای مردم، مواد اولیه غذاهای این رستوران شده است.

صاحب این رستوران در مورد ایده اولیه افتتاح آن نیز گفته است که صرفه جویی و جلوگیری از دور ریخته شدن غذاها پشتوانه این رستوران هستند. این خانم اعتقاد دارد بسیاری از غذاهایی که ما دور می ریزیم ارزش خوردن دارد و باید استفاده شود.

مشتریان این رستوران نیز از طعم و نوع طبخ غذاها بسیار راضی هستند.


ساندویچ درست کردن اوباما در چهاردهمین روز تعطیلی دولت


ساندویچ درست کردن اوباما در چهاردهمین روز تعطیلی دولت

ساندویچ درست کردن اوباما در چهاردهمین روز تعطیلی دولت

ساندویچ درست کردن اوباما در چهاردهمین روز تعطیلی دولت

ساندویچ درست کردن اوباما در چهاردهمین روز تعطیلی دولت


در حالی که تعطیلی دولت آمریکا وارد چهاردهمین روز خود می‌شود، «باراک اوباما» روز دوشنبه چند ساعت به یکی از موسسه های خیریه این کشور سر زد. وی در این موسسه به همراه کارکنان به درست کردن ساندویچ پرداخت.

 

این در حالی است که نشست روز دوشنبه دولت و کنگره آمریکا برای پیدا کردن راهی برای برون رفت از بحران بودجه این کشور بی نتیجه پایان یافت و به وقت دیگری موکول شد. در اثر تعطیلی دولت فدرال آمریکا 800 هزار کارمند دولت به مرخصی بدون حقوق رفتند.






تاریخ : یکشنبه 93/3/25 | 8:52 عصر | نویسنده : پرهام | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.


پیچک

کد های زیبا سازی